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Deception

2009

Deception is only caused because you expect gratitude or something in return.

Deception will only happen if the degree of expectation related to other is very large.

Deception will only happen if the degree of expectation for something to happen is greater than the reality.

Deception will only happen if you do not believe being able to reach your level of expectation for yourself.

Deception will only happen if the degree of expectation to be valued is very large.

Do not expect anything from anyone. Go ahead and plot your own paths.

Do not expect people to recognize your value, your truth, your justice, your friendship.

Each one thinks one way, in a very peculiar way. This is not right nor wrong. Respect.

If things do not happen exactly the way you expect in your life, go ahead! you may become very sad.

Without realizing that your sorrow was caused by you, waiting for something that did not happen. That is, your expectation.

Fight for your truth. Fight for what you believe. Fight for love.

Do whatever you have to do good and positive for yourself and for others. Do not be silent.

If you never expect anything in return, the disappointment will never reach your heart.

Always have a friendly heart and joy.

Do not let the negative external stimuli affect your behavior and your judgment.

Believe in yourself! Do not demand too much of yourself. You are able to achieve anything you want.


Decepções

2009

A decepção só é causada porque você espera a gratidão ou algo em troca.

A decepção só acontecerá se o seu grau de expectativa com relação ao outro for muito grande.

A decepção só acontecerá se o seu grau de expectativa para que alguma aconteça for maior do que a realidade.

A decepção só acontecerá se você não acreditar ser capaz de alcançar o seu grau de expectativa para consigo mesmo.

A decepção só acontecerá se o seu grau de expectativa para ser valorizado for muito grande.

Não espere nada de ninguém. Siga em frente e trace os seus próprios caminhos.

Não espere que as pessoas reconheçam seu valor, sua verdade, sua justiça, sua amizade.

Cada um pensa de um jeito, de uma forma muito peculiar. Não é certo nem errado.

Se não acontecer exatamente aquilo que você espera em sua vida, vá em frente! você poderá ficar muito triste.

Sem se dar conta que sua tristeza foi causada por você ter esperado por algo que não aconteceu. Ou seja, sua expectativa.

Lute por suas verdades. Lute pelo que acredita. Lute pelo amor.

Faça o que tiver de fazer de bom e positivo para você mesmo e para os outros. Não seja omisso.

Se você nunca esperar nada do outro, a decepção nunca irá atingir o seu coração.

Tenha sempre alegria e um coração amigo.

Não permita que os estímulos negativos externos afetem o seu comportamento e o seu julgamento.

Acredite em si mesmo! Não exija demais de você mesmo. Você é capaz de atingir tudo o que deseja.



2

Regret

2009

Regret must be overcome. Always remember that!

Sometimes we have distressing and restless feelings caused by our consciousness.

Sometimes we have distressing feelings of attitudes that we take or often times of those that we never take in life.

Everyone goes through a crisis of conscience or a regret crisis.

You need to overcome the conflicting feelings that are inside you.

To overcome the inner conflict you need to know what your conflicts are.

Do not be afraid to see the truth about yourself.

You need the approval of your conscience to overcome the conflict and do not make the same mistakes.

In order to not have uneasy feelings returning, you have to change your behavior.

The approval of your conscience will come from your new attitude to your life and to others’ life around you.

No point in keeping thinking of what you should have done or of what could have changed. You have to do what it is right.

You have to think that the regret of today is the consequence of a yesterday’s attitude.

You have to have the strength to go ahead and the understanding to analyze the situation so that mistakes are not repeated.

Exhaust all your thoughts about your successes and mistakes. Start again from scratch, trying to hit.

Always have impartiality a heart responsible.


Remorso

2009

O remorso precisa ser superado. Lembre-se sempre disso!

Às vezes, temos sentimentos aflitivos e inquietos causados por nossa consciência.

Às vezes, temos sentimentos aflitivos de atitudes que tomamos ou muitas vezes, daquelas que nunca tomamos na vida.

Todo mundo passa por uma crise de consciência ou crise de remorso.

Você precisa superar os sentimentos conflituosos que estão dentro de você.

Para superar o conflito interior você precisa saber quais são os seus conflitos.

Não tenha medo de ver a verdade sobre você mesmo.

Você precisa da aprovação de sua consciência para que o conflito seja superado e não mais cometa os mesmos erros.

Para que os sentimentos inquietos não retornem você tem que mudar o seu comportamento.

A aprovação de sua consciência, virá de sua nova atitude para com a sua vida e com a vida os outros à sua volta.

Não adianta ficar pensando no que você deveria ter feito ou no que poderia ter mudado. Você tem que fazer o que é certo.

Você tem que pensar que o remorso de hoje, é consequência de uma atitude de ontem.

Você tem que ter a força para ir em frente e o entendimento para analisar a situação, para que os erros não se repitam.

Esgote todos os seus pensamentos sobre seus acertos e erros. Comece novamente do zero, tentando acertar.

Tenha sempre imparcialidade um coração responsável.



3

Criticize

2008

Criticize without offending.

Most people confuse the way to communicate with each other.

Sometimes, criticizinge aggressively with good intention aggressively is more harmful than not to criticizeing or to omitting.

Sometimes criticizinge in good faith in differently shape with indifference, has a greater negative effect than not to criticize criticizing or to omit.omitting

When you criticize someone, select well their the words.

When you criticize someone, choose soft tone and gentle voice.

Pay attention if the person is feeling well while receiving your criticize.criticism

If a person, when being criticized, if you are hurting or annoying, gets hurt or angry, do not continue, no matter how you judge to be doing well.

The “good” only exists when the other person feels comfortable to relating with you.

Keep your mind controlled and a well-intentioned heart.


Críticas

2008

Critique sem ofender.

A maioria das pessoas confunde a forma de se comunicar com o outro.

Às vezes, criticar com boa intenção de forma agressiva é mais prejudicial do que não criticar ou se omitir.

Às vezes, criticar com boa intenção de forma indiferente tem um efeito negativo maior do que não criticar ou se omitir.

Quando for criticar alguém, escolha bem suas palavras.

Quando for criticar alguém, escolha tons suaves e delicados de sua voz.

Preste atenção se a pessoa está se sentindo bem ao receber a sua crítica.

Se uma pessoa, ao ser criticada, estiver se magoando ou se irritando, não continue, por mais que você julgue estar fazendo o bem.

O "BEM" só existe quando o outro se sente confortável ao se relacionar com você.

Tenha sempre sua mente controlada e um coração bem intencionado.








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